perjantai 31. lokakuuta 2014

NHL-game+cross country

Meikalainen on ollut latkatytto pienesta pitaen. Ihan vauvasta saakka ma oon kuullut JYPin peleja, ma oon melkeinpa kasvanut pelaillen pihapeleja sisarusten kanssa. Joten ei siina nyt ihan hirveesti muuta mahdollisuuksia ollut kuin etta ma rakastuin jaakiekkoon. En muista missa vaiheessa aloin seuraamaan NHL peleja tai kannattamaan Pittsburgh Penguinsia, mutta jossain vaiheessa se kumminkin tuli. Mainitsin mun hostperheelle joskus viime kevaana etta Pittsburgh Penguins on mun suosikkijoukkue. Ne vastas, etta toivoo etta ma paasen nakemaan niitten pelin. Ja viime viikolla mun unelma tuli toteen!





Lahettiin Torstaina puolen paivan aikaan ajamaan Alpenasta kohti Detroitia. En pistanyt pahakseni pienta breikkia koulusta. Nukuin melkein koko matkan. Mulla kun ei ole minkaanlaisia ongelmia nukahtamisen suhteen. Pystyn nukkumaan ihan missa vaan, milloin vaan. Ei ehka niin hyva juttu enkun tunneilla mutta muuten ihan hyodyllinen taito. Asiasta toiseen. Saavuttiin Detroitiin, kaytiin heittamassa meijan kamat hotellille ja lahdettiin kohti jaahallia. Mina pukeutuneena JYPin pelipaitaan ja mukana mun Olli Maatalle tekema kyltti. Kyltti sanoi nain "Maatta, terveiset Jypinkylasta" Ja tarina sen takana on siis se, etta Maatta on kotoisin Jyvaskylasta niinkuin minakin. Meilla oli hyvin aikaa ennen pelia, joten kaytiin syomassa, otettiin kuvia superkauniista Detroit riverista ja toisella puolella siintavasta Kanadasta. Eksyttiin myos parkkihalliin, joka oli monimutkainen ja epakaytannollinen, koska siella ei ollut hisseja ollenkaan. Saavuttiin halliin, ja ma olin valmis elamaan kolme tuntia unelmaani.





Ennen kun varsinainen peli alko mentiin pleksin viereen seisomaan ja kattelemaan kun joukkueet lammitteli. Mulla oli mun kyltti mukana. Eka naytti ihan silta, etta se ei naa sita ollenkaan, mutta kun pelaajat lahti jaalta se pysahty ennenkun meni pukukoppiin, hymyili ja nyokkas ja heitti mulle kiekon. haha ma olin lapsellisen onnellinen. (Pikaista paranemista Maatalle, ja toivotaan et han on pian taas paremmassa kunnossa kun ikina.)




Itse peli oli huikea. Niin katsomisen arvoinen ettei mitaan rajaa. Yleiso eli taysilla mukana. Huutomyrsky oli uskomaton kun Detroit Red Wings teki maalin. Yhessa vaiheessa koko halli huus taysilla "Crosby sucks" (I strongly disagree haha) Koko peli oli Pittsburgh Penguinsin naytosta, kunnes tuli kolmannen eran kolme viimeista minuuttia ja oikein naki miten peli mureni meidan kasiin. Red Wings kavensi ensin 3-2..ne pelasi ilman maalivahtia ja meilla oli vaikka kuinka monta tilaisuutta tappaa peli, mutta kun ei ite onnistu niin yleensa vastustaja iskee. Ja niin kavi nytkin. Ne tasotti 3-3 ja mentiin jatkoajalle. Ei kylla kaynyt saaliksi niita typeryksia jotka jatti pelin kesken siina viisi minuuttia ennen pelin loppua ja lahti hallista. Koko halli mylvi..ja mina surin muutaman muun Pens fanin kanssa hahaha..ja niinhan siina sitten kavi, etta Red Wings voitti. Tottakai mua vahan harmitti, mutta ei se pilannut mun fiilista. Koko peli oli ihan uskomaton kokemus ja oon niin kiitollinen tasta mun hostvanhemmille. Kiitos!!








Ja koska en jaksa tehdä erillistä postausta Cross Country kauden päätöksestä niin kerron siitä tässä. Meillä oli siis eilen kauden päättävä banquet. Syötiin, Nevin piti puheen ja valmentaja sanoi meistä jokaisesta jotain. Kauniita sanoja. Tavallaan se oli surullista. Nyt se on oikeesti ohi. Mutta mä jään muistelemaan sitä hyvällä. Yks hienoimmista asioista mitä mä oon täällä saanut kokea oli olla osana tätä hienoa joukkuetta. Toivottavasti hockey season tulee olemaan vähintään yhtä hyvä.


Minä, Etta, Mikayla, Brooke, Jenna, Sarah 

Lizzyyyyy <3

Olivia <3

Ashton<3

Meijän ihana coach Bullis! 

Mary <3

Mitchell, minä, Kolin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!<3