maanantai 23. helmikuuta 2015

My Monday!

Ihan aluks--en tiiä onko tän postauksen julkaisemisessa enää yhtään mitään järkeä, koska kirjotin tän jo niin kauan sitten ja trimesterkin vaihtuu ens viikolla, mutta menköön nyt kuitenkin.

Taalla kaikki menee aivan alyttoman hienosti. Mitaan ihmeellista ei oo tapahtunut, mutta ma vaan oon aivan tosi onnellinen talla hetkella. Elama luistaa, ma nautin elamastani taalla. Mulla on harrastus jota rakastan, mulla on ihania ystavia, mulla on mielettoman ihana hostperhe. Oon ihan käsittämättömän onnellinen. Ei sille oo mitaan erityista syyta. Ma vaan tykkaan elamasta. Kaikki on hyvin. Ihan kaikki.

Oispa vieläkin näin lämmin..


Tan pienen alkuhopottelyn jalkeen voisin sitten viimein menna ihan asiaan. Eli Mun Maanantai, toivotaan, etta taa antaa teille jonkinlaisen kuvan siita minkalainen mun paiva on taalla. Taa postaus on ollut mun luonnoksissa ikuisuuden, ja viimein saan tan tehtya. Mutta you know.. ma oon aina aamusin niin vasynyt etten millaan jaksa ottaa kuvia, tai sitten mulla on alyton kiire enka todellakaan kerkee edes ajattelemaan kuvien ottamista. Anyway.

Heraan vahan paivasta riippuen eri aikaan, mutta yleensa se on jotain 6:45-6:50 valilla. Tuo viis minuuttia on supermerkitseva hahah. Aamulla mua vasyttaa aina aivan jarjettomasti, enka tieda miten ma saan aina vaantaydyttya ylos sangysta. Niin ma kuitenkin aina teen ja hirveella kiireella puen paalleni vaatteet, teen muut aamutoimet ja yritan viela ehtia syoda aamupalaakin.

Ekalla tunnilla mulla on PE. Eli siis liikkaa. Mulla on team sports eli pelataan kaikkia joukkuelajeja. Tykkaan tasta ihan. Nyt talvella kun ei voida menna ulos niin suurimmat units (aiheet, lajit??) on koripallo ja lentopallo. En oo kummassakaan hyva, mutta mulla on silti aina ihan hauskaa. Tosin aina  locker roomissa aamulla vihaan elamaani, koska ei todellakaan innosta alkaa liikkumaan hiki hatussa kun on ihan supervasynyt. Siita se kuitenkin aina lahtee ja paadyn useimmiten tykkaamaan tasta tunnista. Paitsi sillon kun meilla on joku erikoispaiva ja opettaja paattaa, etta pelataan crazy kickballia. Se on ehka maailman typerin peli ja kaikki amerikkalaiset rakastaa sita. Mulla ei oo oikein ees karya saannoista, mutta inhoon sita pelia hahah.

Toisella tunnilla mulla on English 11B. Eka mulla oli tassa journalism eli vahan niinkun opetellaan kuinka kirjotetaan juttuja lehteen yms. En tykannyt siita joten vaihdoin sen creative writing eli luova kirjoittaminen. Tykkaan kirjottamisesta ja mulla oli Suomessa luovan kirjottamisen kurssi, mutta englanniksi se oli mulle liian vaikea joten vaihdoin tohon enkkuun sitten, koska mun yks kaveri oli siella. Tykkaan tosta enkusta tosi paljon. Meijan opettaja on hauska ja se aina juttelee mun kanssa Suomesta ja kyselee multa kysymyksia ja kiusaa mua, etta Ruotsi on parempi. Tykkaan tasta paljon, vaikka meilla valilla onkin joitain aika vaikeita kotilaksyja. Kotilaksyista puheen ollen en saa niita melkein ikina ja yleensa ne on superhelppoja. Tassa Trimesterissa englanti on ainoa aine josta mulle tulee laksyja. Eika niita todellakaan tuu joka paiva, vaan yleensa on sillein, etta laksy tulee maanantaina ja sulla on koko viikko aikaa tehda sita.



Kolmannella tunnilla mulla on Intro Psychology. En ikina oo tykannu psykasta, mutta satuttiin olemaan talla kurssilla yhdessa Helenen kanssa, joten ei kumpikaan sitten vaihdettu sita pois. Opettaja on myos tosi hauska ja oon tahan mennessa myos ihan tykanny tasta aineesta. Esim. yhella tunnilla pelattiin pacmania ja tehtiin samalla semmosta tutkimusta. Ja ennen tata tutkimusta pelattiin vaan kaikki huvikseen pacmania ja opettaja antoi meille karkkia. Tunnin lopussa se tuli mun luokse sillein, etta mulla on jotain meidan suomalaiselle ja anto mulle swedish fisheja. Ma rakastan miten taalla opettajat on paljon enemman kaverillisia kun Suomessa. Niita puhutellaan muodollisemmin, mutta ne on paljon enemman kaverillisia kun Suomessa. Ja ma tykkaan siita tosi paljon.

Kolmannen tunnin jalkeen mulla on Lunch. Ekassa trimesterissa soin ihmisten kanssa, jotka ei oikein ollu mun tyyppisia, mutta nyt tokassa trimesterissa syon ihan mahtavien ihmisten kanssa ja meilla on aina tosi hauskaa. Mulla on yleensa omat evaat aina lunch koska en halua tuhlata mun rahoja siihen.

Neljannella tunnilla on Current Events. Tan tunnin opettaja on ihan superhauska. Muutenkin taalla opettajat on melkein kaikki hauskempia mita Suomessa. Johtuu ehka siita, etta ne on enemman kaverillisia mita Suomessa. Current Eventsin tunnilla me yleensa katotaan uutiset ja jutellaan sitten siita jotain. Joskus keskustelu kay aika kuumana, esim. Ferguson case on taalla ollu nyt iso juttu ja siita riittais puhuttavaa, vaikka loputtomiin. Ihmisilla on muuten aika vahvat mielipiteet tasta. Toinen juttu mista ollaan puhuttu on Ray Rice, jalkapalloilija, joka loi sen kihlattua hississa, ja etta pitaisko sen antaa pelata ja onko NFL:lla oikeutta kieltaa sita pelaamasta jne. Mun Current Eventsin opettaja maisto myos salmiakkia tassa yks paiva. Ei tykannyt vaan sylkas sen pois. Taa tunti mulla on kans sama Helenen kanssa, joten meilla on aina hauskaa. (Tää postaus on kirjotettu pari viikkoa ennen joulua. Ferguson Case ja Ray Rice case on molemmat ulkona kuvioista jo hahah)



Mun viimesesta tunnista tykkaan kaikista eniten. Se on World History ja mulla on sama opettaja mika neljannella tunnilla. Tää tunti on superhelppo ja yleensä myös superhauska. Tällä tunnilla on aiva super mahtavia tyyppejä ja muutenkin aika kuluu tosi nopeesti. Tää tunti on siis Sophomorejen kanssa ja en mä tiiä mikä siinn mutta mä tuun aina parhaiten toimeen Sophomorejen kanssa. Tai tuntuu et ne on kaikkein kivoimpia. Tällä tunnilla on muuten myös todella tyhmiä tyyppejä hahah..tää on se tunti jolloin minä, foreigner, opettaa amerikkalaisille miten kirjotetaan divorce,victim, punishment, commitment yms. Tää tunti loppuu 2:35 ja sillon loppuu myös mun koulupäivä nyt kun mulla ei oo enää cross country harkkoja koulun jälkeen.

Kun koulu on loppunut meen yleensä suoraan kotiin. Yleensä nukkumaan tai tekemään jotain muuta yhtä kehittävää. Oon vaan ollut aivan järjettömän väsynyt viimeset viikot, etten ees tajua. En ees valvo kovin myöhään ja silti väsyttää aivan järjettömästi.



Maanantaisin mulla alkaa jääkiekkoharkat seittemältä. Ne kestää vaan tunnin, mutta siellä on aina superhauskaa. En tiiä mitä teen kun tuun takas Suomeen enkä pysty enää pelaamaan. Nyyyyyyyhhhh. Tuun kaipaamaan sitä ihan superpaljon! Mutta tassa siis mun normi maanantaipaiva. Harkkojen jalkeen tuun kotiin, otan suihkun ja pistan kamat valmiiks seuraavalle paivalle ja meen nukkumaan.

Tähä loppuun vielä mitä oon viime päivinä tehnyt jne. Valitin tässä pari postausta takaperin kuinka meillä ei oo ollut snowdayta ni nyt niitä on tullut sitten ihan kunnolla. Tai no oikeestaan ne on enemmänkin cold day, koska koulu on siis peruttu kylmän sään takia. Selvennykseks sen verran, että yleensä täällä on tyyliin joku -25, mutta tuulen takia tuntuu -35 etc. Torstaina ja perjantaina ei siis ollut koulua ja sitten olikin viikonloppu ja koska koulu on myös huomenna peruttu niin ainakaan viiteen päivään ei nyt oo koulua. Tiistaina luultavasti taas kouluun, mutta keskiviikoks on taas luvattu kylmempää joten saa nähdä mennäänkö sillon kouluun. Snowdayna mä en oo tehny hirveesti mitään muuta kun pelannut simsiä kotona hahah..viikonloppuna pelattiin viimeset kotipelit Bad Axea vastaan. Hävittiin, mutta oli taas kiva pelata. Ens viikonloppuna vuorossa Upper Peninsula tour kun pelataan ensin Lauantaina Houghtonissa ja sunnuntaina Marquettessa. Huomenna cold daysta huolimatta mulla on onneks harkat niin ei pääse tylsistymään.

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa niin kivalta :) hassua lukee tätä sun postausta, kun siinä on niin paljon amerikkalaisia piirteitä :D esim. Jotain sanoja jne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Hahah aijaa yritin lukee iteki uuestaa ja ettii mut ei osunu silmää..vissii sitte amerikkalaistunu ainaki vähä hahah :D

      Poista

Kiitos kommentista!<3